søndag 14. oktober 2012

Siden sist

Nå var det vist en stund siden siste innlegg. Siden sist har vi tatt vaksiner ved Sentrum Reisemedisin. En hyggelig, bereist dame tok i mot oss og ville gjerne høre om hvor vi skulle på tur. Etter å ha sjekket hvilke vaksiner vi hadde fra før ble det raskt bestemt at min bedre halvdel skulle slippe unna med én ussel vaksine, nemlig tyfoidfeber. Når det ble min tur så sykepleieren med en gang at her var det bare å kjøre på. Så tre skudd senere hadde jeg påfylling av 4 barnevaksiner, tyfoidfeber, Hepatitt A og B. Sju vaksiner et minutt var da ganske godt gjort tenkte jeg. Ikke ble jeg like glad for det litt senere på kvelden og de neste dagene. Jeg fikk nemlig en reaksjon på vaksinene; totalt ubrukelig venstrehånd og en heftig influensa. Hva gjør man ikke for å komme seg på tur?

Vi slapp iallfall unna malariatabletter, noe jeg er veldig fornøyd med. Jeg har en ny avtale med Sentrum Reisemedisin i slutten av oktober for å fylle på med Hepatitt A og B før jeg er ferdig (for at vaksinen skal virke må man ta den to ganger, da virker den i ett år. Fyller man på en tredje gang før året etter andre vaksine er omme, skal den i teorien vare resten av livet).

Over til noe helt annet. I går kom endelig det nye kameraet vårt, et Panasonic Lumix DMC-FT4; vanntett ned til 12 meter, støtsikkert, støvsikkert og kulderesistent ned til -10 grader. Hurra! Det skal bli gøy å ha med på tur, siden vi har planer om å snorkle en del, og kanskje prøve oss på dykking. Vi skal selvfølgelig ha med speilrefleks også!

 Vårt er i svart.

Et par testbilder:

Prøvde meg på tilt-shift-funksjonen, men det fungerer vist best om man er mer i høyden og ser ned på noe.


Ellers har jeg (Maria) booket enda en tur, denne gangen blir det kun jeg som skal ut å reise, dog ikke så langt denne gangen. Følg med om du vil vite mer! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar