søndag 4. mars 2012

Det leses

I går var jeg og Andreas på biblioteket for å utforske og låne bøker. Pinlig som det er, så var gårsdagen vårt første besøk der, og da er vi på vårt fjerde år i Bergen. Biblioteket var litt mindre enn jeg trodde, men innholdet var bra, med medierom, digitalt verksted, spillrom, tegneseriesamling, egen avdeling med bøker på andre språk enn norsk og engelsk, reisehjørne, TV-serier, dataspill og film til utlån, i tillegg til litteratur i alle sjangre da, selvfølgelig! Jeg fant raskt frem til reiseavdelingen, som dessverre var mye mindre enn forventet, men de hadde jo noen godbiter allikevel. Det var litt tomt i hyllene, så det spørs om bergenserne har vært på tur i vinterferien.


Siden det er nærmere ni måneder til vi reiser (leeenge til) er det kjekt å kunne ha god tid til å lese oss kloke og smarte om landene vi skal til. Spennende! I dag har India stått på leseplanen, og jeg føler meg litt mer forberedt. India kommer nok til å bli tidenes kultursjokk uansett hvor mye man leser og studerer på forhånd.

Footprint sin "India" (veldig god og omfattende, den en liten murstein da, så passer nok dårlig i en backpackersekk), Lonely Planet sin "Fiji", Rough Guides sin "Belize", Lonely Planet sin "Guatemala" og Gyldendals "Turen går til: Filippinerne"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar