fredag 14. juni 2013

Mitt favorittsted #3

Poda Island, Krabi, Thailand.

Mens vi fartet rundt i Sørøst-Asia besøkte vi utrolig mange fine steder, og det er veldig vanskelig å skulle velge ut bare én favoritt. Vi opplevde så mye forskjellig på kort tid at det ble nesten litt overload. Likevel må jeg innrømme at Poda er en av mine personlige favoritter. En pitteliten øy, formet som en skilpadde ("Poda" betyr skilpadde), 20 minutter utenfor Ao Nang i Krabiprovinsen, sørvest i Thailand. Det bor ikke folk på Poda, det eneste som er der av menneskelig påvirkning er en kiosk og noen utsalgsboder hvor man får kjøpt mat og drikke. Vannet er helt utrolig klart og rent, siden det er langt fra fastlandet og der er lite forurensing. Vi hadde en herlig dag på Poda, det var  kjempevarmt denne dagen så der var litt mye folk for min smak, men det var vel verdt det allikevel. Jeg kunne i grunn ha reist til Thailand kun for å bade i sjøen ved disse små øyene, det er helt fantastisk!

Karakteristisk Krabilandskap.

Det var mulig å gå et stykke rundt øya hvor man kunne være litt mer for seg selv.

Skilpaddeøya Poda

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar