søndag 5. februar 2012

Du blir det du leser

Når man planlegger en såpass lang og stor reise som vi gjør, er det alltid smart å gjøre litt research før man setter seg på flyet. Flaks at jeg synes research er morsomt! I flere måneder nå har jeg lest all litteratur jeg har kommet over som tar for seg landene vi skal besøke. Internett er en super ressurs, men vi må ikke glemme gode, gammeldags bøker og magasiner. Vagabond er et kjempefint reiseblad. Det er Norges ledende reisemagasin, og serverer oss lesere reisereportasjer fra hele verden. Bladet kommer ut 7 ganger i året og koster 99,- i løssalg. Jeg var så heldig å få to utgaver gratis. Det første er allerede utlest et par ganger, og det andre kommer vel i postkassa om ikke så veldig lenge.


Jeg har også gått til innkjøp av et par bøker i tillegg til å dra med meg alle gratisbladene jeg kommer over, nemlig Lonely Planet sin "USA"-murstein og Torbjørn Færøviks "Buddhas barn." Til jul fikk jeg heldigvis enda flere bøker: Lonely Planet sin "Cambodia", Rough Guides sin "Vietnam" (julegave til Maria og Andreas fra Andreas) og "Veien til Xanadu" av Torbjørn Færøvik.  "Veien til Xanadu" er en reise i Marco Polos fotspor, fra Venezia i Italia til Xanadu i Kina. Gleder meg til å begynne på den i dag.

Se det søte bokmerket jeg fikk sammen med boka! Tusen takk, kjære Janne!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar